Dlaczego wstydzimy się autoreklamy?

 

Wielu przedsiębiorców uważa, że należy być skromnym i nic o sobie nie mówić, wyznając dewizę, że powinni to za nas czynić inni. „Skoro robimy coś dobrze, to przecież ktoś to zauważy. Ludzie będą o tym mówić, ktoś o tym napisze” - dodają. Taka strategia (albo jej brak) raczej nie wróży sukcesu.

 

Czy takie myślenie jest dobre? Teoretycznie tak, ale dotyczy to tylko dużych i znanych  przedsiębiorstw (Google, Facebook, General Motors) lub powiązanych z osobami publicznymi, a najlepiej z takimi, które często widujemy na szklanym ekranie. Czy do takiej grupy zaliczasz swoje  lokalne lub regionalne przedsiębiorstwo? Oczywiście najczęściej odpowiedź brzmi -  NIE. 

 

Moc autoreklamy jest niedoceniana przez dobre, ale niewielkie firmy, chociaż jest to jedno z najprostszych, przyjemnych i skutecznych narzędzi, a jednocześnie niedrogich. Autoreklama personalna staje się doskonałym wspomagaczem automotywacji, a tego każdy przedsiębiorca potrzebuje jak powietrza.  

 

Co powinien zatem zrobić młody przedsiębiorca, który chce się szybko rozwijać, który chce, aby o nim (i jego produkcie) dowiedzieli się inni? Przez „tych innych” oczywiście należy rozumieć jak największą ilość osób.

 

Zatem drogi przedsiębiorco: 

Przy każdej okazji dziel się z innymi swoimi marzeniami i opowiadaj o tym, czym się zajmujesz i interesujesz. Mów o swoich planach (w bezpiecznych granicach, ale mów). Dzięki temu, możesz liczyć na to, że niektórzy przyjmą to z uznaniem (co właściwie już może być nagrodą), z drugiej strony powiększysz listę osób, wobec których będziesz czuł sie zobowiązany i będziesz musiał realizować to, co im przedstawisz jako plan. Po trzecie - niewykluczone, że będą to Twoi kolejni klienci, a na tych powinno zależeć każdemu przedsiębiorstwu.

 

Zdobywanie kolejnych klientów poprzez polecenia - to nic innego jak dobrze wykorzystywane narzędzie autoreklamy.

 

Skromność jest u przedsiębiorcy ważna, ale mówienie o sobie i jak najczęstsze prezentowanie swojej firmy, to jedno z wielu niezbędnych narzędzi wykorzystywanych w marketingu regionalnym. Autoreklamę należy oczywiście stosować w odpowiednich ilościach, gdyż łatwo można przekroczyć cienką linię i skutek może okazać się całkowicie inny od tego, który zaplanowaliśmy. Jednak niewykorzystywanie autoreklamy jest w biznesie… grzechem.

 

Piotr Kurzyna

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.marketingregionalny.pl