Twoja twarz brzmi znajomo

Dlaczego twarz na opakowaniu staje się dodatkowym argumentem do zakupu towaru. Czasami ta twarz nie musi być ładna i seksowna, ale czasami wystarczy nam, że po porostu jest.

  

Każdy z nas widział opakowanie chipsów, które można było przyłożyć do twarzy i pojawiał się uśmiech zarówno na oryginalnej twarzy , jak i tej na opakowaniu. Dlaczego na czekoladkach Kinder Chocolate jest uśmiechnięta dziewczynka, albo chłopiec? A przyprawa Podravka lub Vegeta, dlaczego ma uśmiechniętego papuśnego kucharza? Naukowcy z Oregon udowodnili, że wizualizacja twarzy na opakowaniu wypełnia pustkę w nas i czujemy się lepiej. W obecnie narastającej alienacji społeczeństwa, z powodu mediów społecznościowych (zastępników spotkań Face2Face) ta tendencja będzie się nasilać i coraz częściej będziemy widzieli na opakowaniach postacie. Może będą to blogerzy, lub znani youtuberzy albo zwykli poczciwi My. Gdy ludziom brak kontaktów społecznych , wówczas poszukuje się możliwości zastępczych.Im bardziej będziemy czuli się samotnie, tym częściej sięgniemy po kolejną tabliczkę czekoladki lub paczkę chipsów, ale czy to dobry kierunek?

PK