Pozycjonowanie lokalne – szansą dla twojego biznesu

Nie jest istotne czy szukamy gabinetu dentystycznego, warsztatu samochodowego czy też salonu kosmetycznego – w każdym z tych przypadków mechanizm jest bowiem bardzo podobny. Wpisujemy w pasek przeglądarki: google.pl, a w okienko wyszukiwarki usługę + miasto, np. „wymiana opon kraków” czy też „depilacja laserowa warszawa”. Szukamy firm, których oferta odpowiada naszym potrzebom i... które są blisko.

Jak szukamy usług lokalnych?

Użytkownicy sieci są coraz bardziej świadomi mechanizmów wyszukiwania i doskonale zdają sobie sprawę z tego, że im precyzyjniejsze zapytanie, tym większa szansa na wyniki w 100% odpowiadającym naszym potrzebom. Dlatego też szukając usług lokalnych - jak wspomniany dentysta czy mechanik - większość osób w okienku wyszukiwarki wpisze miasto, a nawet dzielnicę. Trendów tych nie warto lekceważyć, dlatego też coraz więcej firm decyduje się na usługę jaką jest pozycjonowanie stron, która pomaga ona docierać do Klientów szukających usług lokalnych. Czy warto? Statystyki mówią same za siebie:

Źródło: Zrzut na narzędzia Google Planer słów kluczowych z dnia 26.11.2017

Fraza „dentysta kraków” jest miesięcznie wpisywana w okienko wyszukiwarki 6600 razy, „mechanik kraków” 2900. Jeśli strona jest dobrze widoczna na wybrane frazy w wynikach wyszukiwania, ma to przełożenie na wzrost ruchu oraz ilości Klientów.

Local SEO – od czego zacząć?

W local SEO warto położyć duży nacisk na optymalizację strony internetowej pod kątem wyników wyszukiwania z danego miasta. Jednym z istotnych elementów jest title strony głównej, który powinien zawierać wyselekcjonowane frazy, umieszczone zgodnie z ogólnymi założeniami, przykładowo:

Mechanik Kraków – Nazwa firmy

 

Jeśli dla konkretnych usług mamy stworzone dedykowane podstrony, warto również pamiętać o ich optymalizacji. Możemy to zrobić według schematu:

Nazwa usługi + miasto – Nazwa firmy

 

Pamiętajmy jednak, aby unikać keyword stuffingu i zachować odpowiednią długość tytułu, która nie będzie przekraczać 70 znaków.

Kolejną rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić uwagę, są treści na stronie. Jeśli obił Wam się o uszy slogan: „Content is King”, to uwierzcie – nie ma w nim nic przesadzonego. Treści powinny zawierać wartościowe dla użytkownika informacje dotyczące działalności firmy oraz oferowanych przez nią produktów czy usług.

Nie zapomnijmy również o podaniu lokalizacji naszej firmy – jest to szczególnie ważne nie tylko pod kątem potencjalnych Klientów, ale i wyszukiwarki. Nie lekceważmy podstrony kontakt, ponieważ jej prawidłowa struktura będzie istotna dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Oprócz pełnej nazwy firmy, jej adresu i danych kontaktowych, umieśćmy na niej również mapkę (wizytówkę Google). Jeśli jej nie posiadamy, konta Google Moja Firma, można utworzyć w kilka minut. Wystarczy zalogować się pod adresem www.google.pl/intl/pl/business i uzupełnić niezbędne informacje.

Działania on - site to nie wszystko

Jeśli chcemy, aby nasza strona była dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania, warto pamiętać, że równolegle z działaniami on-site muszą iść działania off-site, polegające między innymi na pozyskaniu wartościowych i tematycznych linków do naszej strony. Aby nie narazić strony na kary ze strony Google, te działania należy oddać w ręce doświadczonych specjalistów z agencji pozycjonerskiej.

artykuł sponsorowany