Pracownik ważniejszy od klienta

Ukazał się Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki” Ponad 800 przykładów działań społecznie odpowiedzialnych i ponad 130 firm zgłaszających swoje inicjatywy zawiera 14. edycja Raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Jego premiera miała miejsce 31 marca br., podczas konferencji w Kinie Muranów w Warszawie.

Wersja PDF Raportu dostępna na stronie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2015/




Czytaj więcej...

Brak pokory

Im wyżej jesteś, tym więcej musisz mieć pokory. To maksyma, której nie przestrzegają często przedsiębiorcy, którzy już coś osiągnęli , ale brakuje im dobrych relacji z ludźmi. Im bardziej rozrasta się firma, tym trudniej znaleźć im do firmy pracowników. Dlaczego? Sukces gubi w biznesie, jeśli nie mamy w sobie wystarczająco dużo pokory.

Czytaj więcej...

Siła w lokalnej firmie


Jest dużo firm, które swój rozwój rozpoczynają lokalnie. Później rozwijają się na kraj, na Europę, na Świat.  Przykładem może być przedsiębiorstwo prowadzone przez Marcina Ejmę, które skierowało się na innowacje. Działają już ponad 10lat i najlepsze lata są jeszcze przed nimi. Krótka rozmowa z właścicielem firmy PowerTech. 

 

 

Czytaj więcej...

Efekt Monte Carlo – podstępny i niebezpieczny

Kiedy podejmujemy ryzyko nasz mózg przeprowadza rachunek prawdopodobieństwa , co może się wydarzyć. Na tej podstawie gracz w kości odczuwa, że skoro już trzy razy z rzędu wyrzucił sześć oczek, to czwarty raz jest raczej mało prawdopodobny. Na tej podstawie podejmujemy więc decyzje czy kontynuować zabawę, jak obstawić, czy nawet jakie mamy szanse na główna wygraną i pomnożenie liczby posiadanych żetonów. I tu właśnie wkracza nasz tytułowy efekt Monte Carlo, który w jednej chwili wywraca zdolności rozumowania gracza o 180 stopni. Na czym to polega i dlaczego należy się go obawiać? O tym w dalszej części naszego tekstu.

Czytaj więcej...

Efekt lornetki, czyli błąd małych przedsiębiorców

W psychoterapii poznawczo-behawioralnej efekt lornetki, to określenie myślenia jednotorowego, widząc przede wszystkim negatywne aspekty. Nie należy jednak rozpatrywać tego efektu jako zjawisko w psychoterapii, ale można zauważyć je bardzo wyraźnie wśród badań nad przedsiębiorczością.

Czytaj więcej...