MARKETING TRANSAKCJI CZY RELACJI?

Co się kryje za tymi terminami i o co w ogóle w nich chodzi? Czymże jest ten tytułowy marketing transakcji lub relacji? Odpowiedź jest w sumie dosyć prosta. W przypadku transakcji kierujemy się tezą – kliencie u nas dużo kupują i przez to nas lubią, relacja zaś mówi, że przez to klienci dużo u nas kupują, bo nas lubią – są przywiązani do naszej marki na tyle, że cena produktów nie jest najistotniejsza.

 

Czytaj więcej...

NIECH ŻYJE BAL

Wielu z nas zapewne lubi spędzać czas na różnego typu spotkaniach towarzyskich, mniejszych i większych imprezach o charakterze rozrywkowym. My Polacy po prostu lubimy się dobrze bawić. Jak to się ma do komunikacji marketingowej i promowaniu naszej marki?

 

Czytaj więcej...

EDUKACJA PRZEDE WSZYSTKIM

Z powodu możliwości otrzymania atrakcyjnych unijnych dotacji na pierwszą działalność, jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się na naszym rynku coraz to nowe firmy. Sam fakt możliwości otrzymania sporego zastrzyku gotówki (ok 20 tyś. zł.) sprawia, że zaczynamy myśleć jak podmiot liryczny w autoironicznej piosence Hansa „Polak wyjątkowy”. Sympatyczny raper śpiewa w niej „Własna firma to jest biznes i nie będę się prosić”.

 

Czytaj więcej...

LOJALNOŚĆ JEST TAK WAŻNA!

Czym jest tak naprawdę lojalność naszych klientów? W sumie wszystkim. Jeżeli klienci w postaci firm, czy pojedynczych konsumentów, będą stale korzystali z naszych dóbr, czy usług, to nie pozostaje nam nic innego by poświęcić czas na szukanie następnych.

 

Czytaj więcej...

O „PIJARZE” SŁÓW KILKA

Nierzadko, gdy mówimy, czy też myślimy o marketingu, przychodzą nam do głowy skojarzenia z wielkimi przeszklonymi budynkami korporacji, czy też wymuskanymi do granic możliwości młodzieńcami o wdzięku Pierca Brosmana z lat aktorskiej świetności. Często również w amerykańskich filmach przewija się motyw niedostępnego marketera (potocznie marketingowca), operującego milionami dolarów. Czy te skojarzenia są słuszne? Może i tak, ale na gruncie lokalnym wygląda to moim zdaniem zupełnie inaczej.

Czytaj więcej...